Co najczęściej psuje się w samochodzie?
  • Porady
  • Co najczęściej psuje się w samochodzie?
W samochodzie najczęściej mamy do czynienia z kilkoma rodzajami awarii. Odpowiedzialne są za nie konkretne podzespoły auta. Warto wiedzieć, co psuje się często w aucie i jak można uniknąć tych awarii. 1. Przebita opona To jedna z najczęstszych awarii, która się przytrafia kierowcom. Niestety nie jesteśmy w stanie jej zapobiec. Jedyne co możemy zrobić to bardziej uważać na drodze. Czasami szkło po wypadku jest widoczne na jezdni i najlepiej możliwie dokładnie je ominąć. Tak samo sprawa wygląda w przypadku rozsypanych kamieni, dziur w jezdni czy innych przeszkód, które uda nam się zauważyć. Przyczyną przebicia opony może być również zbyt gwałtowne najechanie na krawężnik, więc trzeba to robić bardzo uważnie. 2. Układ turbo Niestety turbiny często ulegają awarii. Unikniemy tego serwisując je przynajmniej raz na pół roku. Usterka w układzie turbo objawia się spadkiem mocy auta, jego mniejszą podatnością na manewry, jej stukaniem pod maską albo po prostu większą ilością dymu w spalinach. Warto zareagować szybko, bo turbina może doprowadzić nawet to awarii silnika, które są zdecydowanie poważniejsze i kosztowne w naprawie. 3. Układ hamulcowy Nadmierna eksploatacja hamulców albo zagotowanie płynu hamulcowego powodują usterkę układu. Kiedy hamulec nie działa, koniecznie stań na poboczu i wezwij pomoc. Możesz zahamować na ręcznym w bezpiecznym miejscu. Kontynuowanie jazdy nie jest wskazane. Jeśli nie chcesz dopuścić do takiej sytuacji, staraj się nie hamować tylko za pomocą hamulców, ale i silnika, zwłaszcza na stromych drogach. Systematycznie sprawdzaj również stan płynu hamulcowego. 4. Elektryka Błędy w elektryce są spowodowane najczęściej przez spięcie w instalacji albo wady fabryczne. Niestety nie ma sprawdzonych sposobów na zmniejszenie ryzyka ich wystąpienia. Lepiej sprawdzi się w tym przypadku profilaktyka. Zaleca się szczególne dbanie o akumulator, bo to od niego w dużej mierze zależy stan elektryki. Nie należy go zbytnio forsować wszystkimi możliwymi funkcjami samochodu i dbać o właściwy poziom naładowania.